Doe dit om je goede voornemens vast te houden

Home > Doe dit om je goede voornemens vast te houden

Doe dit om je goede voornemens vast te houden

Het is alweer februari en het nieuwe jaar is al een maand oud! Wat gaat het toch snel. Ik ben wel benieuwd hoe het met jou goede voornemens zit. Heb je er actie op ondernomen en gaat het super of is het bij een voornemen gebleven en heb je al moeten concluderen dat het dit jaar weer niet gaat lukken? Dat laatste gebeurt bij heel veel mensen, ik denk dat jij dat ook wel eens hebt meegemaakt.

Daarom geef ik vandaag wat meer info over het volhouden van je goede voornemens, óók als je voornemen al mislukt is. Je kan toch elke dag weer opnieuw kiezen om je leven mooier en beter te maken ;-). Ik wil niets liever dan dat jij je doelen die jij hebt voor je leven en business in 2019 ook echt gaat halen!

Onlangs hoorde ik dat een studie van de University College in London heeft aangetoond dat het gemiddeld 66 dagen kost om een nieuwe gewoonte te creëren. Daarna heb je geen grote hoeveelheden wilskracht meer nodig om je nieuwe gewoonte te implementeren, het gaat meer vanzelf. Toen ik dit hoorde, dacht ik terug aan alle momenten waarop ik stopte, en begreep ik waarom ik dat deed. Want hoe graag ik ook iets wilde veranderen, ik gaf het niet genoeg tijd om er een gewoonte van te maken.

Veel mensen beginnen gemotiveerd aan hun doelen voor het nieuwe jaar, maar ze herhalen hun nieuwe actie niet consequent genoeg om er een gewoonte van te maken. Misschien herken je jezelf hierin. Dus bedenk nog eens wat je dit jaar wilt veranderen en implementeren. 
Is dat voor jou misschien een nieuwe krachtige ochtendroutine. (Ik adviseer je trainen, journaling, leren en meditatie.)
Misschien wil je elke dag naar een nieuwe yogastudio.
Misschien wilt je minder werken in je bedrijf en  meer delegeren.
Misschien wil je proberen om suiker uit je leven te bannen.
Misschien wil je gezonder leven.

Wat je doel ook is, ik moedig je aan om deze 66-daagse eens te proberen. Bepaal waar je op wilt focussen, wat je wilt veranderen of welke nieuwe gewoonte je vorm wilt geven, en doe het ELKE DAG consequent voor minstens 66 dagen. De andere stap die ik je ernstig adviseer, is om dagelijks je doelen te evalueren om ze zo in je bewustzijn te houden maar ook om die doelen in je onderbewustzijn te versterken. (Jouw onderbewustzijn doet veel achter de schermen om manieren te vinden om je doelen te bereiken!)

Je gedachten gaan je vertellen dat je doelen niet mogelijk zijn, of dat je nieuwe gedachten te moeilijk of onnatuurlijk voor je zijn. Wanneer dat gebeurt, voel de gevoelens die naar boven komen, erken ze en besluit vervolgens om toch te gaan doen wat je wilt en moet doen, ook al zal je hoofd zich verzetten tegen deze verandering (en neem van mij aan dat gaat echt gebeuren want het wil niets liever dan jou in je comfortzone houden). Maar jij kan je gedachten veranderen en je richten op je doelen.

Het constant herhalen is nodig om een nieuwe gewoonte te creëren, en dit is van toepassing op praktisch alle oplossingen of intenties die je hebt. Succes is immers niet het resultaat van wat aanrommelen. Het vereist volharding en aanhoudende actie en geloof me, jij hebt dat in je! Je kunt alles in 66 dagen doen als je je er gewoon op focust (trouwens, het helpt ook om het in te plannen in je agenda of als herinnering op je telefoon)!

Echt waar, er is zoveel potentieel voor jou in het komende jaar, dus niet meer aanmodderen! Dit is het perfecte moment om nieuwe routines aan te leren die je  helpen om dit jaar je dromen waar te maken. Je dromen heb je immers niet voor niets. Maak van 2019 jouw jaar om die dromen te realiseren!

By |2019-01-31T15:27:32+00:00januari 31st, 2019|Blog|0 Comments

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.